عکس قبل و بعد از ارتودنسی – نمونه کار ارتودنسی

عکس قبل و بعد از ارتودنسی

عکس قبل و بعد از ارتودنسی دندان – ناهنجاری کلاس یک:

مال اکلوژن ارتودنسی بر اساس موقعیت دندان‌ها و ارتباط استخوان‌های فک، به سه کلاس تقسیم‌بندی می‌شود:

ناهنجاری فک کلاس یک نشان‌دهنده ارتباط نرمال بین دندان‌های فک بالا و پایین است. در این حالت فک بالا و پایین به صورت متعادل و متوازن قرار گرفته اند و قرارگیری آن‌ها طبیعی و عادی می‌باشد. همانطور که در عکس قبل و بعد از ارتودنسی کلاس یک مشخص است، به دلیل کمبود فضا و به هم فشردگی دندان‌ها ناهنجاری هایی دیده می‌شود. از این ناهنجاری ها می توان به چرخش و انحراف دندان‌ها، فاصله بین دندان‌ها، جلوزدگی یا بیرون زدگی دندان‌ها و یا عقب‌ماندگی آن‌ها اشاره کرد.

عکس قبل و بعد از ارتودنسی دندان – ناهنجاری کلاس دو:

ناهنجاری فک کلاس 2 یکی از انواع ناهنجاری فک بوده که به حالتی گفته می شود که در آن فک بالا و پایین به صورت ناهماهنگ قرار گرفته‌اند. این بدان معناست که فک بالا جلوتر و فک پایین عقبتر است. نیم‌رخ صورت این افراد به سمت convex یا محدب پیش می‌رود. اگر بیمار در سنین پایین و نرسیده به بلوغ به پزشک مراجعه کند می‌توان با دستگاه‌های ارتودنسی او را درمان کرد. حال اگر بیمار در سن بالا و پس از بلوغ به متخصص ارتودنسی مراجعه کند، درمان این نوع ناهنجاری فک با ارتودنسی جراحی یا ارتوسرجری قابل درمان است.

عکس قبل و بعد از ارتودنسی دندان – ناهنجاری کلاس سه:

در این نوع از انواع ناهنجاری فک، فک بالا و پایین به صورت ناهماهنگ قرار گرفته‌اند. با این تفاسیر یا فک بالا عقب‌تر قرار گرفته و فک پایین جلوتر است. نیمرخ صورت این افراد به سمت مقعر یا concave پیش می‌رود. در این افراد برای جبران اورجت معکوس، دندان‌های فک پایین به سمت عقب متمایل هستند که این تمایل می‌تواند باعث شلوغی دندان‌های فک پایین شود.

2 نظرات

  • مال اکلوژن کلاس i ساده ترین نوع ناهنجاری دندانی- فکی است. لطفا از مطب نوبت بگیرید بعد از ویزیت اولیه زمان حدودی اعلام می شود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *