درمان جابجایی فک با ارتودنسی

درمان جابجایی فک با ارتودنسی

جابجایی، انحراف، جلو و عقب بودن فک

اختلال‌های فکی و دندانی یا مال اکلوژن دانش‌واژه دندانپزشکی برای مشکلات مربوط به روی هم قرار نگرفتن (مشکل در بایت) دندان‌ها است. همگی ما تا حدی دچار چنین اختلال‌هایی مثل جابجایی،انحراف، جلو و عقب بودن فک هستیم. اما باید توجه داشت که قابل ملاحظه بودن شدت این ناهنجاری‌ها بروز مشکلات دهان و دندان را در پی دارد و در شیوه گفتار و غذا خوردن فرد اختلال ایجاد می‌کند و به پوسیدگی دندان و مینای دندان می‌انجامد. دیگر پی‌آمد اختلالات فکی و دندانی کاهش جذابیت چهره و تحت الشعاع قرار گرفتن زیبایی فرد است. دندان‌های ردیف بالا و پایین در بهترین حالت به خوبی روی یکدیگر قرار می‌گیرند و جفت می‌شوند. دندان‌های بالا باید اندکی روی دندان‌های پایین را بپوشاند. تمام دندان‌ها باید ردیف و منظم باشند و فاصله بین آنها برابر باشد.

درمان جابجایی فک با ارتودنسی

چنانچه انحراف فک در سنین کودکی تشخیص داده شود و در همان سنین جهت درمان اقدام گردد می توان با ارتودنسی به تنهایی آن را درمان نمود. اما در صورتیکه درمان در سنین بالاتر به خصوص بعد از بلوغ انجام شود نیاز به درمان ارتودنسی همراه با جراحی خواهد بود. در سنین کودکی، متخصص ارتودنسی، از هدگیر برای رفع مشکل جلو بودن فک بالا استفاده می نماید. توجه کنید که برای اینکار حتما به متخصص ارتودنسی در تهران مراجعه نمایید زیرا ارتودنتیست باید در نصب آن مهارت و توانایی لازم را داشته باشد تا منجر به بروز مشکلات دیگری نشود.

متشکریم که تا پایان مقاله درمان جابجایی فک با ارتودنسی با ما همراه بودید. امیدواریم که این مقاله از سایت دکتر شیبانی نیا، متخصص ارتودنسی، برای شما مفید بوده باشد.

بدون نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *