قیمت و هزینه ارتودنسی دندان 1402 + ارتودنسی اقساطی

هزینه ارتودنسی دندان سال 1401

ارتودنسی دندان چیست؟

ارتودنسی دندان در واقع یک روش برای از بین بردن کجی ها و نامرتبی های دندان می باشد. با ارتودنسی میتوان فاصله بین دندانها را به خوبی از بین برد. کجی و نامرتبی دندان می‌تواند موقع غذا خوردن باعث اذیت شدن فرد شود. همچنین این مشکل در شکل ظاهری فک و صورت تاثیر بسزایی می گذارد. از اینرو با ارتودنسی علاوه بر برطرف کردن مشکل دندان خود، ظاهر فک خود را نیز می توانید اصلاح کنید.

مقایسه هزینه انواع ارتودنسی دندان سال 1402

 ارتودنسی دندان به روش های مختلفی انجام می شود که بسته به نیاز و تشخیص پزشک هر کدام از آنها برای بیمار انجام می شود. پزشک با معاینه اولیه و قالب گیری دندان های بیمار و ابزارهای خود میتواند تشخیص دهد که چه کسی نیاز به ارتودنسی و مرتب کردن دندان ها دارد. همانطور که گفتیم ارتودنسی به روش های مختلفی انجام می شود که سعی می‌کنیم هریک از این روش‌ها را برای شما بیان کنیم. تفاوت هزینه های ارتودنسی دندان در هر یک از این روش ها به جنس لوازم و مقدار آن ها بستگی دارد. بیمار با توجه به بودجه خود و نظر و سلیقه شخصی می تواند از هر یک از این روش ها استفاده کند. تشخیص و تجربه پزشک نیز در انتخاب روش و میزان هزینه ها تاثیرگذار می باشد.

بریس ثابت فلزی

  • هزینه ارتودنسی دندان ثابت

در ارتودنسی ثابت دندان ها، تجهیزات مربوط به این کار کاملاً ثابت می باشند. در این روش بیمار تا پایان مرحله درمان دستگاههای ارتودنسی را در دهان خود نگه میدارد. و نمی تواند آن ها از دهان خود خارج کند. در این روش می توانیم بسیاری از مشکلات دندان خود را برطرف کنیم. برای بیمارانی که شرایط دندانها و ریشه آنها پیچیده است از این روش استفاده می کنند. در این روش رعایت بهداشت دهان و دندان از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است. در این روش بیمار باید در بازه ی زمانی مشخص و به طور مرتب به پزشک خود مراجعه کند تا پزشک به طور مرتب روند درمان را بررسی و کنترل کند. هزینه ارتودنسی ثابت نسبت به روش متحرک بیشتر است و از فانکشنال کمتر.

ارتودنسی متحرک چیست

  • هزینه ارتودنسی متحرک

ارتودنسی متحرک نوعی دیگر از ارتودنسی دندان می باشد که نتایج مثبتی برای بیماران به همراه دارد. در روش درمانی ارتودنسی متحرک، پزشک قالبی از فک بالا و پایین بیمار تهیه می کند و بعد از آن پلاک مخصوص به بیمار را تولید می کند. بیمار باید در بازه های زمانی مشخصی از این پلاک جهت اصلاح مشکلات دندان خود استفاده کند. از مزیت های این روش می توانیم به متحرک بودن آن اشاره کنیم. که بیمار در صورت ناراحتی در زمان خوردن و آشامیدن میتواند ارتودنسی را از دهان خود خارج کند. از این روش برای دندان هایی که مشکلات آنها کمتر است استفاده می شود. هزینه ارتودنسی متحرک کمتر از ارتودنسی ثابت است.

ارتودنسی ثابت پشت دندان

  • هزینه ارتودنسی لینگوال

ارتودنسی لینگوال به نوعی از ارتودنسی دندان گفته می‌شود که در آن سیم و براکت ارتودنسی نزدیک و سمت زبان هستند. در این روش دستگاه‌ها به پشت دندان متصل هستند. به همین دلیل به آن ارتودنسی لینگوال یا زبانی نیز گفته می شود. در این روش، کار متخصص ارتودنسی بیشتر و زمانبر خواهد بود. و هزینه ارتودنسی لینگوال، نسبت به ارتودنسی ثابت معمولی بیشتر است.

ارتودنسی نامرئی با پلاک شفاف

  • هزینه ارتودنسی نامرئی پلاک شفاف

پلاک شفاف ارتودنسی در واقع نمونه‌ای از ارتودنسی دندان است که در آن از مواد پلاستیک شفاف و سخت برای مرتب کردن دندان ها استفاده می شود. این روش برای کسانی که ظاهر و زیبایی لبخندشان اهمیت دارد روش مناسبی می باشد. زیرا در این روش خبری از سیم و براکت قابل رویت نمی باشد.

ارتودنسی فانکشنال چیست؟

  • هزینه ارتودنسی فانکشنال

ارتودنسی فانکشنال نه تنها باعث صاف و مرتب شدن دندان‌ها می‌شود بلکه باعث می‌شود که فک بالا و پایین در جای اصلی خود قرار بگیرند. و از این جهت در زیباسازی ظاهر افراد نقش بسزایی ایفا می‌کند. افتادگی دهان که در اثر جابجایی فک ها ایجاد می شود. می‌تواند مشکلات بسیار زیادی مانند میگرن، سرگیجه و بسیاری موارد دیگر را ایجاد کند. با ارتودنسی فانکشنال می توانید این مشکل دهان و دندان خود را اصلاح و برطرف کنید. علاوه بر آن جابجایی فک ها میتواند در زیبایی ظاهر فرد تاثیر بگذارد. زیبایی ظاهری نیز از جمله مواردی است که در اعتماد به نفس شخص تاثیر مستقیم می‌گذارد. بنابراین می توانید اعتماد به نفس پایین خود را با استفاده از این روش ها به خوبی بالا ببرید. این روش از آنجاییکه به درمان و اصلاح فک نیز می پردازد، هزینه ارتودنسی فانکشنال نسبت به ارتودنسی ثابت معمولی و متحرک بیشتر است.

ارتودنسی سرامیکی یا همرنگ دندان

  • هزینه ارتودنسی دندان سرامیکی

در ارتودنسی سرامیکی جنس براکت ها از مواد شفاف و بی رنگ میباشد. در این روش ابزارهای ارتودنسی کمتر در دهان دیده می شوند. به همین دلیل یکی از پرطرفدارترین روشهای ارتودنسی دندان می باشد. همرنگ بودن براکت ها و شفافیت آن ها در این روش سبب شده است، که بسیاری از افراد حساس از این روش ارتودنسی برای دندان های خود استفاده کنند.

  • هزینه ارتودنسی دیمون

در ارتودنسی دیمون براکت ها قابلیت کشویی، باز و بسته شدن دارند. در روش‌های معمولی ارتودنسی دندان از کش های کوچک برای اتصال براکت و سیم استفاده می‌شود. اما در ارتودنسی دیمون این کار به روش جدید انجام می‌شود. سیستم ارتودنسی دیمون به گونه‌ای است که در آن نیاز به وجود کش نمی باشد. به همین دلیل بیماری به راحتی میتواند اطراف سیم و براکت ها را تمیز کند.

  • قیمت پلاک دندان متحرک

قیمت پلاک دندان متحرک برای هر شخص با توجه به مشکلات دندان آن و با توجه به موارد دیگر متفاوت می باشد. البته مهارت و تجربه ی پزشک نیز در تعیین قیمت این پلاک ها تاثیر گذار می باشد. برای اطلاع از قیمت پلاک دندان متحرک باید پزشک معالج دندان های شما را مورد بررسی قرار دهد. و با توجه به لوازم و وسیله‌های مورد استفاده قیمت را برای شما تعیین کند.

هزینه ارتودنسی دندان نیش بیرون زده

هزینه ارتودنسی دندان نیش بیرون زده نیز با توجه به جنس ابزار و دستگاه ها و نوع درمان و مرکز درمانی و مهارت و تجربه ی پزشک قابل تعیین می باشد. بهتر است برای اطلاع دقیق از قیمتها به مرکز درمانی مراجعه کنید.

قیمت ارتودنسی دندان های جلو

قیمت ارتودنسی دندان های جلو با توجه به سن و سال بیمار، نوع مشکل و شدت آن تعیین می شود. تغییرات قیمت جنس لوازم و وسایل نیز بر قیمت این کار تاثیرگذار می باشد.

هزینه ارتودنسی تک دندان

موارد بسیار زیادی هستند که بر هزینه ارتودنسی تک دندان تاثیر گذار می باشند. محل زندگی، نوع مرکز درمانی، جنس براکت و روش درمان، مواردی هستند که بر هزینه ارتودنسی تک دندان تاثیر گذار می باشند. البته طول دوره درمان و و روند درمانی نیز بر بالا و پایین شدن قیمت ها تاثیر گذار میباشد. مراکز درمانی بسیار زیادی در سطح شهرها وجود دارند که ارتودنسی دندان را با قیمتهای متفاوت انجام می دهند. ولی حتما توجه کنید که برای ارتودنسی، متخصصی را انتخاب کنید که مهارت و تجربه بالایی داشته باشد.

ذر این مقاله سعی کردیم که به سوالات درباره هزینه ارتودنسی دندان سال 1402 و مقایسه آن در روش های مختلف به صورت کامل پاسخ دهیم. متشکریم که تا پایان این مقاله از وبسایت دکتر احمد شیبانی نیا، متخصص ارتودنسی در تهران ، با ما همراه بودید.

بدون نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *